Gwarancja na kserokopiarkę

kserokopiarka gwarancje

 

Kiedy kupujemy coś nowego dostajemy gwarancję na zakupiony towar. W zależności od rodzaju rzeczy, którą zakupimy mamy różne okresy gwarancji. Na buty będziemy mieli krótszą gwarancję niż na przykład na sprzęt RTV czy AGD. Gwarancję zachowujemy tylko w momencie, gdy będziemy użytkować zakupiony towar zgodnie z zaleceniami producenta. Nie inaczej wygląda sytuacja ze sprzętem drukującym. Tylko w nawiązaniu do pierwszego zdania niniejszego artykułu pragnę nadmienić, że w odniesieniu do kserokopiarek (choć pewnie nie tylko) profesjonalne serwisy sprzętu drukującego dają gwarancję również na poleasingowe kserokopiarki. Profesjonaliści wiedzą co sprzedają, są pewni każdej sprzedawanej kserokopiarki, dlatego planując zakup poleasingowego sprzętu warto go dokonać w zaufanym źródle.

 

Kiedy dostajemy gwarancję na zakupiony towar utwierdza nas ona w przekonaniu, że dokonaliśmy dobrego wyboru, że kupiliśmy dobry sprzęt, że w razie jakichkolwiek problemów z nim możemy liczyć na pomoc profesjonalistów, że przez okres gwarancji będziemy mieli sprawnie działającą kserokopiarkę w naszym biurze.

 

Jaki okres gwarancji na kserokopiarkę?

 

Ilość miesięcy jakimi objęta jest gwarancja na kserokopiarkę jest uzależniona od kilku czynników, a mianowicie od:

  1. formatu urządzenia (czy jest to urządzenie mniejsze – tylko format A4, czy też większe – w formacie A3),

  2. modelu urządzenia – jego prędkości

  3. miejsca , w którym dokonaliśmy zakupu

 

Najczęściej kserokopiarki objęte są gwarancją od 24 do nawet 72 miesięcy jak w przypadku kserokopiarki Canon iRA C350i.

 

Kolejną kwestią, o której nie można zapomnieć w przypadku kserokopiarek i ich gwarancji jest ilość wydruków jakie ona obejmuje. W przypadku sprzętu drukującego gwarancja obejmuje określony w miesiącach okres czasu (o czym pisałem wyżej), lub właśnie określoną ilość wydruków. I tak jak w przypadku czasu gwarancji jest ona zależna od kilku czynników, tak i w tym przypadku również zależy od nich, chociaż do powyższej listy należy dopisać – maksymalne obciążenie danego urządzenia. Najczęściej więc w zapisach gwarancyjnych kserokopiarek widnieje na przykład zapis: „gwarancja 36 miesięcy lub 150 000 kopii/wydruków”.

 

Co trzeba zrobić, albo czego nie robić, aby utrzymać gwarancję na naszą kserokopiarkę?

  1. Używamy tylko oryginalnych materiałów eksploatacyjnych. Chodzi tutaj o tonery i bębny. Kiedy zdecydujemy się na zakup kompatybilnych materiałów (zamienników) możemy liczyć się z tym, że gwarancja zostanie utracona. Tak więc chęć zaoszczędzenia w tym przypadku może być tylko pozorna, gdyż gdyby tak się zdarzyło, że nasze urządzenie źle zniesie działanie zamienników i będzie potrzebna pomoc serwisu, będziemy musieli za niego po prostu zapłacić. Najlepiej więc zaopatrywać się w materiały eksploatacyjne w serwisie, w którym zakupiliśmy nasz sprzęt drukujący.

  1. Co określoną w karcie gwarancyjnej liczbę wykonanych kopii/wydruków lub określoną liczbę miesięcy (jest to najczęściej ok. 15 000 kopii/wydruków lub 3-4 miesiące) wykonujemy przeglądy konserwacyjne naszej kserokopiarki. Są to zabiegi konieczne do utrzymanie jej i jej poszczególnych elementów w jak najlepszej formie. Konserwacja pozwala na zoptymalizowanie działania naszego urządzenia i pracę w jak najlepszych dla siebie warunkach. Nie warto próbować szukać oszczędności w unikaniu przeglądów konserwacyjnych, gdyż szkody jakie może wyrządzić w naszym urządzeniu ich brak, mogą nas o wiele więcej kosztować, aniżeli przegląd wykonany w odpowiednim czasie.

 

Są to dwa główne wymogi zachowania pełnej gwarancji na nasze urządzenie. Kupując kserokopiarkę wiadomo – kupujemy ją z myślą, że wszystko będzie działało tak jak trzeba, że jej działanie ułatwi nam pracę a nie jak w przypadku jej awarii ją zdezorganizuje. Dlatego, aby sytuacje takie nie miały miejsca należy stosować się do zapisów karty gwarancyjnej, gdyż jest to tylko sprzęt i mogą zdarzyć się różne sytuacje, jednak w razie takowych nie będziemy musieli ponosić dodatkowych kosztów jego naprawy